Galéria Rajziskola

Tematika

39 éves művészetoktatásban végzett munkásságom alatt kidolgoztam egy módszert, amellyel bárki könnyedén megtanulhat látvány alapján rajzolni. Az előkészítő során az én egyéni módszerem alapján dolgozunk. A feladatok egymásra épülnek, kihagyni nem lehet lépcsőfokokat. A módszerem egyik lényegi eleme, hogy minden új feladatnál először én rajzolok, és magyarázok. Megtanítom a tanulókat “látni”, és felismerni a tárgyak, természeti formák szerkezetét.  A tanítványok elméleti és gyakorlati instrukcióim után kapnak csak rajzlapot és oldják meg egyedül a feladatot , természetesen felhasználva az imént hallott látásmódot, új tudást.

Módszeremmel olyan tudás birtokába kerül a növendék, amely segítségével bárhol, bármikor, bármilyen beállítást képes lerajzolni a látvány alapján. Fel fogja ismerni a tárgyak szerkezetét és könnyedén tudja leképezni a 3D-és képet 2D-ben.

Mivel a felvételin általában csendéletet kell rajzolni, festeni, -különös hangsúlyt fektetek e tanulmányokra. Sok időt fordítunk síklapokkal határolt testek, a forgástestek, a drapéria, valamint a hokedli ábrázolására. Mindemellett színtant is tanulnak a növendékek, ami nemcsak elmélet, hanem gyakorlat is. Temperával készítünk színtanulmányokat, melyek megelőzik a csendéletek festését. A Kisképzőben felvételi követelmény a portré rajzolása. Ezért a kurzus során megtanuljuk az emberi fej szerkezetét ábrázolni, majd tónusozni. Mindez élő modell alapján történik.

A rajztanfolyam során különböző eszközöket használunk: ceruzát, grafitrudat, szenet, tust, anilint, aquarellt, akrilt,temperát. A természeti formákat ceruzával, rajztollal, színes eszközökkel ábrázoljuk.

Megismerkednek a növendékek a folyamatos kompozíció fogalmával és különböző kreatív feladatok megoldásával gyakorolják azt.